Čas branja: 08 minut
V današnji zgodbi o uspehu želimo govoriti o vsebinskem marketingu in kako so se Lovro in njegova spletna trgovina na premišljen način lotili vsebinskega marketinga:
- Za povečanje pripadnosti in zvestobe njihovih strank
- Omogočiti novim strankam, da se na zanimiv in privlačen način seznanijo z njihovimi izdelki
Bolj ali manj smo vsi že seznanjeni z vsebinskim marketingom, toda za vse tiste, ki prvič vstopate v svet email marketinga in vsebinskega marketinga, bomo vseeno na kratko predstavili, za kaj pravzaprav gre.
Vsebinski marketing je strateški marketinški pristop, ki temelji na ustvarjanju in deljenju vsebin (blog objave, video predstavitve, podcasti, itd.), ki so ustrezne in v skladu z interesi bralcev, predvsem pa zanje predstavljajo visoko dodano vrednost. Drugače povedano je to torej alternativni način oglaševanja izdelkov ali storitev, saj se ne tržijo neposredno, ampak posredno preko ustreznih in uporabnih vsebin za bralce in potencialne stranke. Na tak način jim namreč tudi pomagate pri reševanju morebitnih težav.

Če želite izvedeti več o osnovnih načelih vsebinskega marketinga, vas vabimo, da preberete naš članek:
![]() |
ABC vsebinskega marketingaV prejšnjem članku smo spoznali osnove vsebinskega marketinga in ugotovili, zakaj je v današnjem času resnično nepogrešljiv. Danes je čas, da naredimo korak naprej. Izvedeli bomo, kako se lotimo vsebinskega marketinga, in pridobili nekaj osnovnega znanja na tem področju. Ste pripravljeni? No, pa začnimo! |
Namen serije avtomatiziranih sporočil za vsebinski marketing
Dandanes ima vsebinski marketing vse bolj pomembno vlogo, ko govorimo o odnosih med podjetjem in strankami, kar je mogoče pripisati predvsem dejstvu, da potrošniki resnično želijo prejemati nasvete njihovih najljubših blagovnih znamk, tako v obliki člankov ali blog objav, kakor tudi video predstavitev, podcastov, ipd.
Kljub temu, da se je tovrstna oblika marketinga že izkazala za zelo uspešno in poslovno donosno, pa števila podjetja še vedno ne izkoriščajo njegovega potenciala v celoti. Poglejmo, zakaj je vsebinski marketing tako zelo pomemben:
- Današnji potrošniki želijo biti dobro informirani preden opravijo nakup.
- Zaupanje potrošnikov še nikoli ni bilo nižje, kot je danes.
- Potrošniki iščejo dobro nakupovalno izkušnjo.
- Z vsebinskim marketingom lahko izobražujete svoje stranke.
- Vsebinski marketing pomaga pri vzpostavljanju vezi s strankami.
- Vsebinski marketing vam pomaga pri pridobivanju novih potencialnih strank.
- Z vsebinskim marketingom se predstavljate kot strokovnjaki na svojem področju.
Če želite izvedeti več o teh 7 razlogih, vas vabimo, da preberete naš članek:
![]() |
Uvod v vsebinski marketingVsebinski marketing na širokem področju marketinga igra vse večjo vlogo, to pa lahko pripisujemo predvsem dejstvu, da se potrošniki nanj izjemno dobro odzivajo. Vsebinski marketing morda zahteva nekoliko več vloženega dela in truda, vendar pa je obenem precej enostaven in neposreden. |
Če je torej mogoče celoten postopek deljenja tovrstnih dragocenih vsebin hitro in enostavno avtomatizirati, potem ostaja še samo vprašanje: »Kaj še čakate?«.
Nekaj informacij o naši stranki
Stranka, o kateri bomo tokrat govorili, se ukvarja s prodajo kuhinjskih pripomočkov. Zaradi varovanja zasebnosti smo se odločili, da ne bomo delili imena ali spletnega mesta te stranke, vsekakor pa lahko delimo strategijo, ki so jo uporabili, in skupaj analiziramo pridobljene rezultate.
Lovro je pred leti pričel s prodajo njihovih izdelkov v fizični trgovini. Ker pa se je želel približati tudi svetu mladih, se je odločil odpreti še spletno trgovino. Kljub trdemu delu in visokokakovostnim izdelkom pa je ugotovil, da njihove stranke vseeno ne komunicirajo dosti z njegovo e-pošto oz. vsebino le-te. Pogosto se je zgodilo, da sporočila niti niso bila odprta.
Kljub temu, da je bila ta baza strank precej neaktivna, je dejansko imela velik potencial. Ta potencial bi lahko, če bi bil v celoti izkoriščen, pozitivno vplival na promet v njihovi spletni trgovini in seveda posledično na stopnjo konverzij oz. število nakupov.
Zakaj serija avtomatiziranih sporočil za vsebinski marketing?
Odgovor na vprašanje: Zakaj serija avtomatskih sporočil? Skoraj očitno je, kajne? Z avtomatiziranim pošiljanjem sporočil se bistveno zmanjša čas dela in seveda sredstev, ki so potrebna za upravljanje orodja.
Boljše vprašanje je torej: Zakaj serija sporočil namenjena vsebinskemu marketingu? Zadeva je malo bolj zapletena… V osnovi je serija avtomatskih sporočil, namenjenih prav vsebinskemu marketingu, pravzaprav namenjena prebujanju zanimanja bralcev z aktualnimi in zanimivimi vsebinami, spodbujanju k večji interakciji z vsebinami sporočil, in izobraževanju prejemnikov o uporabi izdelkov ali storitev.
Pa poglejmo še podrobnosti tokratne zgodbe o uspehu…

Čas je, da podrobneje analiziramo tokratno zgodbo o uspehu in ugotovimo, kako je stopnja odprtih sporočil iz 3,16% narasla na neverjetnih 12,48%.
Serija avtomatskih sporočil, ki jih je Lovro zasnoval, vključuje 4 avtomatska sporočila, oz. 1 sporočilo na teden.
Vsebino je obarval izključno kulinarično. Vsak teden so bralcem na voljo 3 novi in okusni recepti, hkrati pa se je tudi odločil, da bo pošiljanje strukturiral na naslednji način:
- Prvi teden bodo poslani recepti za predjedi.
- Drugi teden so na vrsti tople predjedi.
- Tretji teden so na vrsti glavne jedi.
- Četrti (in zadnji) teden pa so seveda na vrsti sladice.
Lovro je bil pri tem tudi pozoren na to, da so za vsako jed zadovoljili potrebe vseh – vključil je klasičen (mesni), vegetarijanski in tudi veganski recept. Odločil se je, da bo dan pošiljanja četrtek, ob 17:00 uri. Dan je bil izbran premišljeno in predvsem strateško.
Zakaj četrtek?
S pošiljanjem sporočil v četrtek je dal bralcem dovolj časa, da si v petek ali soboto nakupijo vse potrebne sestavine, ki jih potrebujejo za pravo nedeljsko kosilo.
Zakaj ob 17:00 uri?
Na podlagi analize statistike preteklih kampanj so opazili, da so sporočila, ki imajo najvišjo stopnjo odpiranja, prav tista, ki so jih pošiljali po 17:00 uri. Očitno je, da njihovi bralci radi po napornem dnevu sedejo, se sprostijo in prebirajo različne recepte in vsebine, ki so zanje zanimive.
Avtomatsko sporočilo #1:

Pa poglejmo podrobno analizo sporočila, ki ga je Lovro pripravil za prvi teden.
1) Personalizacija
Tema, ki se pojavlja v vseh 4 sporočilij, ki jih je poslal Lovro, je nedvomno personalizacija.
Imena njihovih prejemnikov je uporabil v besedilu, kot tudi zadevi (subjectu) sporočila. Neposredno nagovarjanje prejemnikov po imenu je vedno odlična strategija. Personalizacija pomaga pritegniti prejemnikovo pozornost, vzpostavi osebno povezavo že od samega začetka in s tem poveča možnosti, da bo prejemnik sporočilo dejansko tudi odprl.
2) V sporočilu so na voljo tudi video napotki

Z njihovimi bralci in potencialnimi kupci je delil video napotke z recepti in s tem poskrbel, da bo postopek priprave za prejemnike čim bolj enostaven. Poleg tega so video napotki tudi odlična priložnost za predstavitev njihovih kuhinjskih pripomočkov, kako jih je mogoče uporabiti in kako z njimi preprosto pripraviti različne jedi.
S temi preprostimi video nasveti v sporočilu je Lovru uspelo doseči 3 cilje:
- Kupcem predstavi dodano vrednost z enostavnimi recepti.
- Oglašuje njihove izdelke.
- Kupce izobražuje o tem, kako uporabiti njihove izdelke.
3) V sporočilu so predstavljeni najbolj prodajani izdelki

Na koncu prvega sporočila se je odločil potencialnim kupcem še priporočiti njihove najbolj prodajane izdelke, ki prikazani tudi v video napotkih.
Na tak način je Lovro izkoristil fenomen družbenega vrednotenja v svojo korist. Torej, skušal je izkoristiti dejstvo, da »Če je veliko ljudi kupilo njihov komplet nelepljivih ponev, potem to pomeni, da so najboljše. Ker si tudi jaz želim samo najboljše in želim samo kakovostne pripomočke za svojo kuhinjo, potem jih bom tudi jaz kupil!«
Lovro seveda pri tem tudi ni pozabil na poziv k akciji, ki ga je strateško vstavil takoj za priporočenimi izdelki. V tem primeru je bil CTA sestavljen iz vidnega gumba, ki bralca vabi k obisku spletne trgovine.
To prvo sporočilo je bilo torej res pametno strukturirano – dodano vrednost za prejemnike je zagotovil z video napotki, izdelki so bili pametno postavljeni in predstavljeni, jasen in očiten CTA pa je omogočil, da so bralci natančno razumeli, kaj se od njih pričakuje.
Avtomatsko sporočilo #2:

Drugi četrtek v mesecu je bil namenjen toplim predjedem.
Glavna tema sporočila je ostala nespremenjena – personalizacija sporočila in video napotki so še vedno prisotni, za recepte pa je ponudil različne opcije, tako klasični (mesni) recept, kot tudi vegetarijanski in veganski različici.

Fenomen družbenega vrednotenja je izkoristil tudi v tem sporočilu, vendar na malce drugačen način.
Namesto, da bi zopet predstavil njihove najbolj prodajane izdelke, se je tokrat odločil, da bo predstavil povratne informacije obstoječih kupcev. Ljudje na splošno ne radi izstopajo iz množice in to načelo nam lahko koristi, ko govorimo o psihologiji oglaševanja. Radi namreč počnemo, kar počnejo drugi – zato tudi kupujemo tiste izdelke, ki jih kupujejo tudi drugi.
Ravno iz tega razloga je bilo dodajanje povratnih informacij zadovoljnih strank v sporočilo res pametna strateška izbira. Vseeno je, če obstaja še 1000 enakih ali podobnih izdelkov, ali celo boljših od tistega, ki smo ga izbrali. Ampak, ker je TA določen izdelek kupilo že toliko ljudi, in so z njim zelo zadovoljni, potem res MORA biti najboljši! Običajno veliko damo na mnenja ljudi okoli nas in Lovro je to značilnost pametno izkoristil v njihovo korist.
Avtomatsko sporočilo #3:

Tretje sporočilo je bilo namenjeno receptom za glavne jedi.
Tako kot v prvih dveh sporočilih je tudi tukaj izdelke oglaševal s pomočjo video navodil, v katerih je Lovro želel pokazati, kako lahko s pomočjo njihovih izdelkov tudi prejemniki enostavno in hitro pripravijo nov, okusen recept.

Kaj je torej Lovro pripravil za to tretje sporočilo?
Posebnost tega sporočila je bilo to, da je vključil tudi popust ob naslednjem nakupu. Po tem, ko je z video napotki ustvaril dodano vrednost za prejemnike, in s prejšnjimi sporočili pokazal, kako zadovoljni so vsi, ki so se že odločili za nakup v njihovi spletni trgovini, je bil čas, da spodbudi še tiste, ki nakupa še niso opravili. Vsem prejemnikom je tako ponudil dodatni 15% popust. Da pa bi zagotovil, da bo ponudba vplivala na bralce in ne bo ostala neopažena, je popustu dodal tudi rok veljavnosti – 5 dni.
Avtomatsko sporočilo #4:

Lovro je v zadnjem sporočilu poskusil še dodatno vključiti bralce in potencialne kupce. Kako?
Najprej jim je predstavil video napotke za nove recepte, tokrat za sladice. V tem sporočilu pa je potem prejemnike prosil, da mu pošljejo fotografije jedi, ki so jih pripravili po njihovih receptih. Trije najboljši bodo objavljeni v newslettru naslednjega tedna, zmagovalcu pa bodo poslali še majhno darilo.

Odzivi bralcev na to sporočilo so bili neverjetni. Lovro je prejel na stotine fotografij jedi, saj so vsi želeli, da bi bile prav njihove fotografije objavljene. S to preprosto prošnjo je pri naslednji kampanji zagotovil zelo visoko stopnjo odpiranja sporočil, saj so bili vsi radovedni, če so prav oni zmagovalci. Na tak način je tudi povečal verjetnost nakupa v njihovi spletni trgovini.
Za zaključek…
Serijo avtomatskih sporočil za vsebinski marketing, ki jo je zasnoval Lovro, se lahko šteje kot pravi uspeh.
Če še podrobneje preverimo pridobljene rezultate:
- Stopnja odprtih sporočil je iz začetnih 3,16% narasla na lepih 16,48%.
- Število klikov se je iz 1,20% zvišalo na 9,76%.
- Prihodki podjetja so se v tem času povečali za 12,32%.
- Prihranil je ogromno časa in virov, potrebnih za pripravo in vodenje kampanj za vsebinski marketing.
Kot vidite, lahko s pomočjo informacij z dodano vrednostjo za prejemnike, nekaj potrpljenja in s kančkom kreativnosti tudi vi izboljšate rezultate vaših kampanj za vsebinski marketing.
Kaj je še potrebno storiti?
Vprašati se moramo, ali je vsebina, ki jo objavljamo ali pošiljamo, zanimiva tudi za naše bralce. Poskrbeti moramo tudi za to, da smo z objavami in pošiljanjem dosledni – poskrbimo za to, da bomo vsak teden objavljali na isti dan in ob isti uri, na primer vsak torek ob 17:00 uri. Pri tem moramo biti seveda pozorni tudi na to, kateri dan in ura sta najboljša za pošiljanje – to je v veliki meri odvisno od vašega sektorja oz. izdelkov ali storitev, ki jih ponujate. Poskrbite tudi za to, da vedno objavljate inovativne, zanimive vsebine, ki bodo ohranjale pozornost vaših prejemnikov. Kaj torej še čakate?
Platforma Squalo vam nudi preprost in hiter sistem, ki vam omogoča, da tudi vi ustvarite takšno serijo sporočil za vsebinski marketing.
Začnete lahko takoj in samo z nekaj preprostimi kliki tudi vi ustvarite takšno serijo sporočil!
Želim brezplačno preizkusiti Squalo!

