Čas branja: 10 minut
Želite, da se tudi vaše stranke počutijo posebne, in želite z njimi praznovati rojstne dneve in obletnice? To lahko storite s pomočjo avtomatizirane serije sporoči, ki jim lahko dodate še kupon ali drugo posebno ugodnost za praznovanje tega posebnega dne.
Kaj pa pravzaprav je avtomatsko sporočilo za rojstni dan?
Gre za avtomatsko sporočilo, ki je poslano na rojstni dan stranke. Namenjeno je seveda temu, da se spomnite na stranko ob tisti posebni priložnosti, ki je vaši stranki še posebej všeč in na tak način praznujete z njo. Dejansko pa je to sporočilo seveda namenjeno povečanju zvestobe vaših strank, torej spodbujanju k temu, da se vrnejo v vašo spletno trgovino in opravijo še kakšen nakup.
Z drugimi besedami, ta avtomatizacija vam omogoča praznovanje z vašimi strankami na določen datum, na primer za njihov rojstni dan, obletnico, ali pa obletnico prijave na vaše e-novice. Tovrstno avtomatizacijo lahko uporabite v sistemu Squalo in svojim strankam pošljete….
- Čestitko
- Brezplačno majhno darilo
- Popust na njihov rojstni dan
- Opomnik za bližajočo se obletnico
- Kupon za popust ob obletnici
… vse to razveseljuje kupce in gradi njihovo zvestobo.
Namen serije sporočil za rojstne dneve in obletnice
Zdaj, ko smo spoznali, kaj so avtomatska sporočila za rojstne dneve in obletnice, pa poglejmo, zakaj tovrstna sporočila veljajo za bistveni element učinkovitih in zmagovalnih strategij na področju email marketinga.
S pomočjo sistema Squalo so tovrtsne avtomatizacije eden najpreprostejših scenarijev za nastavitev. Da ne omenjam tega, da vam je ekipa Squalo seveda na voljo za pomoč, pri vseh nastavitvah.
Zahvaljujoč odličnemu času in zelo osebno prilagojeni vsebini, lahko tovrstna avtomatska sporočila bralce veliko bolj pritegnejo in omogočijo interakcijo z vsebino. Študija iz leta 2014 je pokazala, da lahko email sporočila za rojstni dan dosežejo:
- Stopnja transakcij je lahko za 48,1% višja v primerjavi s promocijskimi email sporočili.
- Prihodek na sporočilo je lahko za 34,2% višji v primerjavi s promocijskimi email sporočili.
- Stopnja edinstvenih klikov (CTR) je lahko za 17,9% višja v primerjavi s promocijskimi email sporočili.
Te številke pa niso slabe, kajne?
Nekaj informacij o naši stranki
Žal vam zaradi politike o zasebnosti ne moremo razkriti imena ali spletne strani naše stranke, lahko pa vam povemo nekaj o doseženem uspehu in razkrijemo trike, ki so jih uporabili.
Njihova zgodba se je začela leta 1930 z majhno družinsko trgovinico, ki pa je zaradi predanosti ustanoviteljev kmalu postala zelo uspešna poslovalnica. Podjetje se nenehno razvija, da odraža trende sodobnega trga in zato so vstopili tudi v svet spletne prodaje. Matteo, že četrta generacija vodstva, skrbi za to, da podjetje raste, se prilagaja in hitro odziva na potrebe sodobnega trga.
Zahvaljujoč spletni trgovini lahko svojim kupcem ponudijo široko paleto znamk nakita, med katerimi lahko stranke izbirajo, ponujajo pa tudi številne dragulje lastne proizvodnje. Za odnos s kupci skrbijo s strastjo in pozornostjo do detajlov, da je vsaka nakupovalna izkušnja edinstvena! Ta pozornost do podrobnosti v odnosu med blagovno znamko in kupcem je Mattea pripeljala do zelo pametne tržne strategije.
Za kaj se gre? Za to, da bi se njihove stranke počutile posebne, so ustvarili serijo avtomatskih sporočil za praznovanje pomembnih datumov z njimi, kot so npr. Rojstni dan, obletnica poroke, itd.
Genialna strategija, s katero se stranke lahko počutijo edinstvene in posebne s povečanjem njihove zvestobe blagovni znamki, več kot očitno pa je to pozitivno vplivalo tudi na njihovo prodajo.
Poglejmo podrobnosti te zgodbe o uspehu…
Ta avtomatska serija sporočil je zasnovana za dva posebna dogodka:
- Rojstni dan njihovih strank ali njihovih zakoncev (partnerjev)
- Obletnica poroke
Za začetek je Matteo poskusil s tema dvema avtomatizacijama, vendar se je po uspehu odločil, da bo uporabil tisti za:
- Rojstvo otroka
- Obletnico članstva v Vip klubu
Preden podrobneje opišemo, kaj točno je ustvaril, vas želimo spomniti, da je za uporabo te vrste avtomatizacije potrebno imeti te podatke (datum rojstva, obletnica poroke, rojstvo otroka, itd.).
Kako je Matteo pridobil te podatke?
Pridobil jih je s pomočjo avtomatske serije pozdravnih sporočil, namenjenih prijavi na e-novice. V tem primeru je po prvem pozdravnem sporočilu, v katerem se je kupcu zahvalil za prijavo, prosil za dodatne informacije, kot so zanje najpomembnejši datumi.
Del, ki ga želimo tukaj poudariti, je, da je Matteo v času, ko je zahteval te dodatne podatke, poudaril, kakšne so koristi, ki jih bodo kupci imeli, če mu posredujejo te podatke:
“Želite prejemati posebne ugodnosti ob svojem rojstnem dnevu, obletnici poroke, itd.? Zaupajte nam datume, ki imajo za vas posebno vrednost in storili bomo vse, da bodo ti dnevi še bolj edinstveni in posebni s priložnostnimi popusti in brezplačnimi izdelki za vas ali vaše bližnje!”
Avtomatska serija pozdravnih sporočil pa niso bila edini vir zbiranja teh podatkov. Tudi kupci, ki so fizično obiskali njihovo trgovino, so lahko navedli njihove posebne datume, da lahko prejemajo posebne ponudbe in popuste.
Sedaj pa analizirajmo zmagovalno strategijo, ki je privedla do:
- Povečanje ROI za 13,8%
- Povečanje prodaje za 5,6%
- Povečanje unikatnih klikov na povezave (CTR) za 11,23%
Ta serija sporočil je sestavljena iz treh avtomatskih sporočil v naslednjem zaporedju:
- Prvo sporočilo je bilo poslano teden dni pred rojstnim dnevom njihovih strank ali partnerjev
- Drugo sporočilo je bilo poslano 3 dni prej
- Tretje in zadnje sporočilo pa na isti dan kot sam rojstni dan.
Seveda so vsebine sporočil prilagojene glede na primer. Matteo je ustvaril priložnostne vsebine za rojstne dneve in obletnice, sporočila pa je prilagodil tudi glede na to, ali so bila namenjena slavljencu ali njegovemu partnerju (kot opomnik, da ne bo pozabil, da njegova boljša polovica kmalu praznuje rojstni dan, ali da se bliža njuna obletnica).
Avtomatsko sporočilo za rojstni dan #1:
Natanko en teden pred rojstnim dnevom njihovih strank je bilo poslano prvo od treh avtomatskih sporočil.
Sporočilo za slavljenca:
To prvo sporočilo je vključevalo tople in praznične barve, ter stavke, kot npr.:
“Vemo, da se bliža poseben dan…”
Ali
“Ptički šepetajo, da bo kmalu tvoj rojstni dan”
–
“… zato smo si omislili majhno darilo samo za vas: 35% popust na izdelek po vaši izbiri, da skupaj proslavimo ta posebni dan! Ne zamudite te priložnosti, popust velja samo do {datum-rojstva}.”
Matteo je tako poskrbel, da se je vsaka stranka počutila pomembno in edinstveno.
Draguljar, na katerega so se obračali za vse pomembnejše priložnosti v življenju, se ni samo spomnil na njih, temveč jim je tudi ponudil znaten popust in jim s tem omogočil, da kupijo zapestnico, prstan, ogrlico, uro ali kateri drugi izdelek, ki so si ga vedno želeli, hkrati pa še prihranili veliko denarja.
V tem primeru ni želel dodati odštevalnika, ki bi signaliziral, da se bliža konec popusta, saj je šlo za posebno, veselo in praznično priložnost, zato na stranko ni želel dodatno pritiskati.
Kljub temu je bila FOMO tema še vedno prisotna:
“Ne zamudite te edinstvene priložnosti, popust bo veljal samo do {datum-rojstva}.” – ker je datum veljavnosti točno njihov rojstni dan, verjetno ne bodo pozabili!
Sporočilo za njegovo boljšo polovico:
Sporočilo je bilo poslano tudi njihovim partnerjem, prav tako en teden pred samim dogodkom. Tokrat je sporočilo vsebovalo barve spletne strani in 25% popust, ki bi ga lahko uporabili za unikatno in čudovito darilo:
“Naj bo rojstni dan vaše boljše polovice nepozaben!!
“Čas je, da razvajate vaše najbližje. Čez natanko en teden bo {ime-partnerja} praznoval/a rojstni dan, zato vam želimo pomagati ta dogodek narediti nepozaben…!
–
“… zato smo se odločili, da vam ponudimo 25% popust na izdelek po vaši izbiri, ki ga lahko uporabite do {datum-rojstva-partnerja}.”
Tudi v tem sporočilu je bila torej tema FOMO spet poudarjena, ker je datum veljavnosti točno rojstni dan njihovega partnerja, česar verjetno ne bodo pozabili! Še ena koristna stvar, ki jo je Matteo v teh sporočilih izkoristil, je bila ta, da je prejemnikom predlagal nekaj najbolj priljubljenih izdelkov za to priložnost. Vsi vemo, kako je včasih težko izbrati darilo, zato se je Matteo odločil, da strankam pomaga pri tej težki izbiri.
Avtomatsko sporočilo za rojstni dan #2:
Drugo sporočilo v seriji se je začelo 3 dni pred predvidenim datumom.
Sporočilo za slavljenca:
Drugo sporočilo, preprosto in čisto, je dodaten opomnik za slavljenca:
Sporočilu je bilo dodano še majhno brezplačno darilo za tiste prejemnike, ki bi se odločili, da izkoristijo popust. Odlična trženjska strategija, saj nam je že dobro znano, da ljudje radi prejemamo brezplačna darila.
To majhno darilo lahko resnično naredi dober vtis, ki kupca prepriča, da izkoristi popust in posledično opravi nakup.
Matteo je tudi to sporočilo personaliziral in tako neposredno nagovarjal njihove prejemnike po imenu.
Zakaj se koncept personalizacije tako pogosto vrača v strategijo email marketinga te stranke? Da se prejemniki počutijo čim bližje blagovni znamki, da takoj vzpostavijo povezavo s prejemniki in dobijo občutek, da je bilo sporočilo ustvarjeno posebej in izključno zanje.
Sporočilo za njegovo boljšo polovico:
Sporočilo je bilo poslano tudi njihovim partnerjem, prav tako 3 dni pred predvidenim datumom. In glavna tema sporočila? FOMO je še enkrat odigral ključno vlogo:
To drugo sporočilo želi poudariti, da se bliža rojstni dan njihove boljše polovice, hkrati pa z najbolj priljubljenimi izdelki in stavkom “Ste že izbrali darilo, zaradi katerega bo ostal/a brez besed?”, še dodatno olajšajo nakupovalno izkušnjo za njihove prejemnike.
Načeloma torej to drugo sporočilo zelo spominja na prvo s poudarjeno FOMO temo in priporočenimi izdelki.
Je pa bila tokrat dodana zelo zanimiva točka:
V tem primeru so se torej odločili, da vsem, ki izkoristijo njihovo ponudbo, podarijo še darilno škatlo in voščilnico. Odlična strategija!
Včasih se namreč zgodi, da kupite darilo, nato pa ugotovite, da nimate ustrezne voščilnice, ali preprosto zavijanje ličnih daril ni vaša močna točka. Zato takšna ponudba rešuje številne težave kupcev.
Avtomatsko sporočilo za rojstni dan #3:
Sporočilo za slavljenca:
Tretje in zadnje sporočilo vsebuje voščilo za njegov rojstni dan, prav tako pa ga majhno sporočilo opomni, da če se želi na ta poseben dan malo razvajati in si privoščiti majhno darilo, še vedno lahko izkoristi 35% popust.
Matteo je na tak način očitno tudi v tem sporočilu izkoristil posebno priložnost in skušal kupca privesti do nakupa. Povabilo, da prejemnik izkoristi popust je bilo izvedeno na diskreten način, da se kupci ne bi počutili preobremenjeni ali prisiljeni k nakupu. Tako so se prejemniki ob prejetem voščilu pošutili posebne in Matteo je na tak način še povečal zvestobo njihovi blagovni znamki.
Sporočilo za njegovo boljšo polovico:
Ustvarjen je bil tudi zadnji opomnik za vse zamudnike:
Tukaj so izkoristili dobro priložnost, da poskušajo še enkrat opomniti, če ne vse, vsaj tiste prejemnike, ki niso odprli prejšnjih dveh sporočil oz. niso opravili nakupa.
Za zaključek…
Z odlično strategijo, kančkom personalizacije in veliko domišljije je Matteo lahko v celoti izkoristil potencial tovrstne avtomatizacije.
Toda poglejmo podrobneje še pridobljene rezultate:
- Stopnja odpiranja sporočil se je povečala za kar 4,64%.
- CTR se je skoraj podvojil – iz 6,32% se je stopnja povečala na 11,23%.
- Prodaja pa se je povečala za kar 5,6%.
Odlični rezultati, kajne? Kot vidite, se morda res splača vložiti nekaj ur dela, da se zasnuje dobra strategija za pošiljanje sporočil ob rojstnih dnevih in obletnicah.
Kaj je potrebno še storiti?
Vprašati se morate, ali res kar najbolje izkoriščate potencial vaše spletne trgovine, platforme za email marketing in marketinške avtomatizacije, nato pa vam ostane samo še to, da zavihate rokave in se lotite naslednje zmagovalne strategije.










