Kako je ga. Martina povečala prihodek v svoji spletni trgovini za 14,5% in kako lahko to naredite tudi za vašo spletno trgovino.

Čas branja: 10 minut

Danes želimo z vami deliti zgodbo ene od naših strank, zato, da vam pokažemo, kako velik potencial ima avtomatizacija.

Verjetno se sprašujete “Kaj pa sploh je avtomatizacija email marketinga?”… Podrobnejše informacije o email marketing avtomatizaciji lahko najdete na našem blogu, v članku: » Avtomatizacija email marketinga – kaj je in kako se je lotiti?«.

Sedaj bomo zadevo zgolj na kratko opisali, da boste bolje razumeli, o čem govorimo. Avtomatizacije so pravzaprav avtomatska e-poštna sporočila, ki se pošiljajo v določenih časovnih razmakih kot odziv na dejanje (ali odsotnost dejanj) vaših bralcev.

Pošiljajo se redno, torej na podlagi določenega dejanja oz. spržilca (seveda ste vi tisti, ki se morate odločiti, kateri bo ta sprožilec, ki bo začel avtomatizacijo).

Sprožilci lahko, na primer, vključujejo:

  • Prijava prejemnika na vaš seznam za pošiljanje,
  • Nakup izdelka,
  • Opuščena košarica,
  • Neodzivnost na vaša elektronska sporočila,

To so seveda le nekateri od sprožilcev, ki jih lahko uporabite.

Če želite odkriti vse sprožilce, ki vam omogočajo avtomatizirano serijo e-poštnih sporočil, s katerimi boste lahko povečali svoj prihodek in prihranili vaš čas, vam svetujemo, da obiščete našo spletno stran, se prijavite in 15 dni brezplačno preizkušate našo aplikacijo Squalo.

Želim brezplačno preizkusiti Squalo!

 

Namen avtomatizirane serije sporočil dobrodošlice

V današnji zgodbi o uspehu bomo obravnavali serijo e-poštnih sporočil dobrodošlice, ki nagovarja potencialne stranke. To je avtomatizirana serija sporočil, ki jo pošljete vašim novim prejemnikom, ko se prijavijo na vaš seznam. S tem jim tako izrekate “dobrodošlico” v vaš svet … zelo smiselna strategija, se vam ne zdi?

Serija sporočil dobrodošlice je priložnost, da nadgradite vašo blagovno znamko, predstavite podjetje in vaše poslanstvo.

To je orodje, ki vam omogoča, da predstavite kulturo podjetja novim potencialnim strankam tako, da jim omogočite, da spoznajo vašo vizijo in jo vzamejo za svojo.

Namen serije sporočil dobrodošlice je torej na prijeten način predstaviti vašo ponudbo prejemnikom:

  • Predstaviti vašo blagovno znamko (kdo ste in kaj počnete) in jim s tem omogočiti, da se počutijo del vaše družine.
  • To je tudi odlična priložnost, da jih poučite o svojih izdelkih/storitvah.
  • Hkrati lahko odgovorite na eno ali več tistih najbolj pogostih vprašanj, ki se porajajo vašim strankam.
  • Lahko jim predstavite tudi zgodbo o kakšni vaši stranki oz. vključite izjavo/e zadovoljnih strank.
  • Jih seznanite s tem, kaj lahko pričakujejo od vaših bodočih sporočil.

Tako se bodo vaše potencialne stranke počutile spoštovane, vpletene in, zakaj pa ne, delček vašega podjetja.

Če jim posredujete še podrobnosti o svojih izdelkih in kako jih je najbolje uporabljati, jim sporočite, kakšna sporočila bodo prejemali v prihodnosti, predvsem pa kako pogosto (lahko jim tudi dovolite, da sami izberejo, kako pogosto želijo prejemati vaša sporočila – tako bodo imeli občutek, da lahko sami sprejmejo odločitve) in jim zagotovite, da jih ne boste obremenjevali z neuporabnimi sporočili, boste zagotovo ustvarili zaupanja vreden odnos!

Na tej točki, ko bodo pripravljeni na nakup, ne bodo imeli razloga, da bi se obrnili na vašo konkurenco. Do sedaj ste si že zaslužili njihovo zaupanje in se bodo zato za nakup obrnili na vas, ne da bi o tem sploh razmišljali.

Serija e-poštnih sporočil dobrodošlice ima tudi stransko prednost, in sicer, da tudi na splošno izboljša rezultate vašega email marketinga. Dokazano je, da se e-poštna sporočila dobrodošlice ponašajo s precej višjo stopnjo odpiranja sporočil in klikov na povezave (CTR), kar seveda vpliva tudi na boljšo dostavljivost vaših sporočil.

Iščete navdih za vašo avtomatizirano serijo sporočil dobrodošlice? Preberite si naš članek:

Sporočila dobrodošlice – 10 primerov sporočil, ki so jih pripravili najboljši v poslu.

Da si ogledamo, kako se stvari lotevajo tisti najboljši, ki na področju email marketinga dosegajo najbolj vidne rezultate.

Nekaj informacij o naši stranki

Žal vam zaradi politike o zasebnosti ne moremo razkriti imena ali spletne strani naše stranke, lahko pa vam povemo nekaj podrobnosti o blagovni znamki, ki jo predstavlja.

Leta 2000 so pričeli s prodajo kozmetike in izdelkov za nego kože, svoje izdelke pa prodajajo preko spletne trgovine Shopify. Njihov trg se je v zadnjih letih znatno razširil, saj so se na področju nege telesa in obraza izoblikovali številni novi trendi. Vedno večje je povpraševanje po BIO izdelkih (pilingih, vlažilnih oljih, maskah za obraz proti gubam ali kožnim nepravilnostim, idr.). Seveda so pri tem svojo vlogo odigrale tudi odlične oglaševalske kampanje.

Z drugimi besedami, imeli so dobre temelje na katerih so začeli graditi. Nekatere interne analize v podjetju pa so pokazale, da je email marketing eden izmed kanalov z najnižjo stopnjo konverzije.

Kakšna škoda! Email marketing ima pravzaprav ogromen potencial in, če ga znamo pravilno izkoristiti, se lahko to orodje spremeni v kanal z najvišjim odstotkom konverzije. Martina, marketinška strokovnjakinja v oddelku za marketing naše stranke, se je seveda dobro zavedala potenciala tega neizkoriščenega kanala in v njem prepoznala odlično priložnost za nadaljnje širjenje njihove blagovne znamke in posledično seveda dohodka.

Pri preoblikovanju njihove marketinške strategije se je odločila, da začnejo od začetka … tako, da ustvarijo svojo prvo serijo avtomatiziranih sporočil dobrodošlice.

Čemu avtomatizirana serija sporočil dobrodošlice?

Odgovor je že kar samoumev! Ko je serija sporočil dobrodošlice enkrat ustvarjena in zastavljena, zahteva praktično nič dodatnega dela. V bistvu bi lahko rekli, da jo lahko “nastavite in nanjo pozabite”, saj vse dela sama.

Za majhno ekipo, ki je ustvarjala vsebine za njihov blog, tedenski newsletter, in se ukvarjala z neverjetno hitro rastočim poslovanjem, je bila ta avtomatizacija za njih pravi balzam.

Martinin cilj je bil tako čimprej doseči tudi zmago tudi na področju email marketinga, pri čemer je želela v celoti izkoristiti moč avtomatizacije.

In ko gre za email marketing, je serija sporočil dobrodošlice prvi tip avtomatizacije, na katero bi morali pomisliti.

Poglejmo si še nekaj podrobnosti današnje zgodbe o uspehu …

Čas je, da se poglobimo v bistvo in ugotovimo, kako je Martina za njihovo blagovno znamko povečala njihov dohodek za neverjetnih 14,5%.

Navsezadnje je prav to razlog, zaradi katerega berete to zgodbo, kajne?

Pa začnimo!

Prvo e-poštno sporočilo v seriji dobrodošlice

Martina je že uporabljala orodje, s katerim so privabljali nove stranke. Uporabljala je pojavna okna (pop-up), ki so obiskovalcem njihove spletne strani ponujali majhne popuste v primeru, da se naročijo na njihov newsletter.

Popusti so seveda vedno odlična spodbuda za nove stranke in pojavna okna so poskrbela za to, da je njihov seznam prejemnikov hitro naraščal. Ko so se torej novi prejemniki prijavili na newsletter, so v sporočilu prejeli popust za naslednji nakup.

Ampak, po več kot 15 mesecih, se je izkazalo, da je ta popust prinesel le malo dodatnih prihodkov, od naše stranke pa je zahteval kar nekaj časa.

Težava je bila v tem, da je bilo potrebno nove kupce filtrirati, pripraviti za njih personaliziran newsletter, nato pa je moral eden od zaposlenih v oddelku za marketing še poskrbeti, da je bil ta newsletter poslan vsem zainteresiranim v trenutku, ko so se ti prijavili.

Z drugimi besedami, pred računalnikom je moral biti vedno nekdo fizično prisoten, da je lahko poslal popuste vsem tistim, ki so se prijavili na newsletter.

Strategija popustov ob registraciji je zagotovo zmagovalna, vendar brez avtomatiziranega postopka za upravljanje procesa, je bil čas, ki je bil potreben za njeno izvedbo, neprimerno večji od doseženih uspehov.

Šele ko so uvedli nekaj majhnih, ampak izjemno pomembnih sprememb, je orodje pokazalo ves svoj potencial. Skratka, s pomočjo avtomatizirane serije sporočil dobrodošlice je Martina ustvarila enake prihodke v manj kot 1/5 predhodno porabljenega časa. Zmaga? Vsekakor smo tega mnenja tudi mi!

In kako se je povečal prihodek?

Vas zanima, katere so bile še druge spremembe, ki jih je uvedla naša stranka, poleg avtomatizirane serije sporočil dobrodošlice, in ki so ji prihranile veliko časa in ji omogočile, da je povečala svoj prihodek za 14,5%?

Potem ne izgubljajmo časa in si jih poglejmo skupaj …

1) Personalizacija sporočil dobrodošlice.

Kaj to sploh pomeni?

Namesto da bi začeli s splošnim “Pozdravljeni”, je Martina v sporočilu uporabila ime prejemnika – “Pozdravljena Ana”. Ime prejemnika je uporabila tudi v zadevi sporočila. To je pripomoglo k temu, da so takoj pridobili pozornost prejemnikov, že od samega začetka vzpostavili oseben odnos in bralce spodbudili, da so sploh odprli sporočilo.

2) V sporočilo so dodali malo več besedila. Na kratko so razkrili zgodovino podjetja ter prejemnike obvestili o tem, kaj lahko pričakujejo v bodočih sporočilih.

To ni samo pripomoglo, da so se novi prejemniki počutili bližje blagovni znamki, ampak tudi preprečilo sprožitev neželenih filtrov. Malo besedila in veliko slik namreč precej vpliva na to, da sporočilo lahko zaide v mapo za Neželeno pošto ali v Promocije.

Čisto vseeno je, kako lepe so vaše slike, če jih nihče ne vidi. Imamo prav?

Če uporabljate sistem Squalo, vam ta omogoča dodajanje personaliziranih oznak.

3) Popust so začinili s kančkom nujnosti.

Kot je nekdo nekoč rekel: “Oglas je le oglas, če nima roka veljavnosti.” Prejemniku je torej potrebno dati razlog, da se čim hitreje odloči … kupim ali ne kupim? Če boste čakali, da bo to storil sam, ste lahko prepričani, da najverjetneje ne bo nikoli sprejel odločitve.

Kaj so si torej zamislili?

Vsem novim prejemnikom so torej dali popust, vendar je imel ta popust tudi rok veljavnosti – 7 dni.

Odlična strategija, kajne? Konec koncev, če se prijavite na newsletter svoje najljubše blagovne znamke zato, da dobite 5 % popusta na nakup, in ta popust nima nobenega roka veljavnosti, se vam prav nič ne mudi, kajne?

Kaj pa, če popust poteče po 7 dneh od prejema? Potem pa raje pohitite, saj si seveda ne želite zamuditi takšne priložnosti!

Drugo sporočilo v seriji dobrodošlice

Direktor te blagovne znamke je želel odigrati ključno vlogo v odnosih z njihovimi kupci. Martina se je zato, da bi zadovoljila željo njihovega direktorja, odločila, da bo v drugem sporočilu serije dobrodošlice izkoristila priložnost in poseben poudarek namenila pozornosti in skrbi za njihove stranke.

Drugo sporočilo je torej vsebovalo osebno sporočilo direktorja, namenjeno vsakemu izmed prejemnikov. To je prejemnikom omogočilo, da so se takoj počutili kot del “družine”, saj so prejeli osebno sporočilo, in to neposredno od direktorja!

Toda namen tega drugega sporočila ni bil le ta, da bi se vsak bralec takoj počutil, kot da je del družine. Dejansko je imelo to sporočilo dvojni namen, in sicer, poleg prej omenjenega, so zbirali tudi dodatne informacije o prejemnikih.

Po kratkem uvodu in pozdravu novim prejemnikom je direktor bralce zaprosil, naj mu razkrijejo razlog, zakaj so se prijavili na newsletter, kakšne izdelke iščejo in ali skušajo rešiti kakšno težavo. S tem je prejemnike opomnil, da bi jim lahko kot strokovnjak na njegovem področju zagotovil usmerjene in prilagojene nasvete.

Namen? Razumevanje potreb in zahtev posameznih prejemnikov. Z drugimi besedami, Martina je želela ugotoviti, katera od njihovih strank ima mastno kožo, kdo suho, kdo normalno, občutljivo, itd.

Zakaj?

Da bi lahko seveda čim bolj natančno segmentirala njihove stranke. Tako bi lahko v prihodnosti pošiljali newsletterje z vsebino, prilagojeno potrebam in željam vsakega segmenta.

Se pravi, izobraževalni članki v blogu o tem, kako skrbeti za mastno kožo in mogoče še priporočilo o najboljših izdelkih za takšen tip kože.

Ljubiteljem naravnega pilinga za telo bi namesto povezave do članka o mastni koži poslali sveže novice s področja organskih izdelkov za piling kože, itd.

Bodimo iskreni, če imate težave s suho kožo, želite prejemati vsebine, ki ustrezajo vaši težavi in vam jo tudi pomagajo rešiti. Zagotovo vas ne zanima novica, da je pravkar na trgu izšlo olje, ki pomaga proti nosečniškim strijam.

Segmentacija – kaj pravzaprav je in zakaj je tako uporabna?

Podjetja, ki pri email marketingu dosegajo najboljše rezultate, veliko časa in pozornosti namenijo prav segmentaciji prejemnikov, saj jih lahko tako precej bolj učinkovito nagovarjajo.

Tretje sporočilo v seriji dobrodošlice

Tržna niša naše stranke pušča dovolj prostora za izobraževanje o uporabi njihovih izdelkov. In kar je najpomembneje, prav njihovi kupci in potencialne stranke zahtevajo vse več izobraževalnega gradiva. Zakaj jim torej ne bi ugodili? Čeprav se zdi samoumevno, bi bili presenečeni, ko bi ugotovili, koliko podjetij še vedno ne upošteva takšnih preprostih zahtev svojih strank.

Stranke si želijo le izvedeti več o njihovih izdelkih in kako jih uporabljati. Če jih znamo zadovoljiti, bo to naredilo veliko razliko ko pridejo do razcepa … kupiti ali ne kupiti? Na srečo je bila naša stranka dovolj pametna, da je vse to razumela in se odločila, da ugodi tem željam.

Iz tega razloga je Martina podrobneje analizirala najbolj pogosta vprašanja njihovih kupcev, preučila najbolj priljubljene strani bloga in spletne strani, ter preverila mnenja o izdelkih. Tako je našla temo za tretje sporočilo serije dobrodošlice. Nove prejemnike je želela poučili o določeni rutini za skrb kože in jim priporočiti izdelke, ki bi bili najprimernejši za njihov tip kože.

Izdelke je predstavila na izredno strateški način, tako da so prejemniki lahko takoj jasno uvideli razlog za nakup … saj jim je razložila, kako lahko izdelke vključijo v njihovo vsakodnevno rutino za nego kože.

Najboljši del sporočila? Vsebino je v bistvu preoblikovala na način, ki so ga zastavile že stranke same, s tem da jih je potem le prilagodila potrebam marketinga.

To pomeni, da so bile vse vsebine že lepo pripravljene in zato ni bilo nobene potrebe po tem, da bi ekipa za marketing pripravila novo oglaševalsko kampanjo.

Kot si lahko predstavljate, je to pospešilo čas priprave in izvedbe.

Četrto sporočilo v seriji dobrodošlice

S četrtim, in zadnjim sporočilom dobrodošlice, se je Martina odločila, da bo opomnila nove prejemnike, seveda le tiste, ki niso še opravili nakupa (za to je potrebna dodatna segmentacija), da njihov popust dobrodošlice poteče v 24 urah.

To je vsem novim prejemnikom, ki še niso izkoristili popusta, dalo dodaten zagon, ki so ga potrebovali, da so se odločili za nakup.

Za konec …

Z nekaj strategije in malček začetnega dela je Martina uspela izkoristili ves potencial avtomatizirane serije sporočil dobrodošlice za njihovo blagovno znamko. In posledično se bodo prihodki sčasoma samo še povečevali.

Toda poglejmo podrobneje pridobljene rezultate. Avtomatizacija sporočil je ustvarila:

  • Za 5,31% višjo stopnjo konverzije od povprečne spletne strani, ki znaša 1,03%. To je povzročilo, da je za njih email marketing postal kanal z najvišjo stopnjo konverzije (2,53%).
  • Prihranili so ogromno časa in virov, ki so bili pred tem potrebni za pripravo in vodenje kampanj dobrodošlice.

Vendar pa so sporočila dobrodošlice le vrh ledene gore!

Avtomatizacija je marketinško orodje z velikim potencialom in neskončnimi možnostmi. Poleg sporočil za zmanjševanje stopnje opuščenih košaric, do ‘lead scoring-a’, prošnje po povratnih informacijah strank, obstaja še nešteto drugih avtomatiziranih procesov, ki jih lahko izvajamo in na tak način povečujemo ROI naše blagovne znamke.

Edina omejitev je torej lahko le naša domišljija.

In kaj lahko še storimo?

Moramo se vprašati, zakaj se še vedno osredotočamo na marketinške kanale z veliko niž jim ROI-jem, če pa še nismo popolnoma izkoristili potenciala avtomatizacije in email marketinga? Zadnje, ampak nič manj pomembno vprašanje: Kaj še čakate?

 

Platforma Squalo vam nudi preprost in hiter sistem, ki vam omogoča ustvarjanje serije avtomatiziranih sporočil dobrodošlice. Začnete lahko takoj in z nekaj preprostimi kliki ustvarite svojo prvo avtomatizirano serijo sporočil dobrodošlice!

Želim brezplačno preizkusiti Squalo!