Dobro oblikovane email predloge nam omogočijo, da prejemnik takoj preide k bistvu, s čimer čim bolj izkoristimo kratek čas, ki ga imamo na voljo. Običajno imamo le eno možnost, ko prejemnik opazi naš email v poštnem predalu, zato je pomembno, da uporabimo čim več trikov, da sporočilo doseže svoj namen. Spoznajte jih!
Načelo, ki ga želimo tukaj poudariti je, da je potrebno prejemnika spoštovati in mu vedno ponuditi nekaj zanimivega in zanj relevantnega v zameno za njegov čas. Nenazadnje je to njegov glavni razlog, zakaj se je prijavil na prejemanje naših novic.
Preden začnemo
Vsak predlog, ki ga bomo tukaj podali vsekakor ne bo ustrezal čisto vsaki adremi, podjetju, izdelku oziroma storitvi. Kot vsako stvar na področju email marketinga, je tudi naše predloge potrebno testirati in preveriti, ali delujejo za vaše prejemnike.
1. V kolikor se prejemniki želijo odjaviti, jim to dovolite (vedno)
V pravnem pogledu ter zaradi spoštovanja zasebnosti je bistvenega pomena v predlogo dodati možnost odjave (Opt-out) in prejemniku omogočiti enostavno in pregledno odjavo iz vašega email seznama. S tem, ko onemogočite ali otežite odjavo, lahko zelo škodite vaši blagovni znamki, prejemnik pa bo najverjetneje izbral prijavo v spam ali pa vas bo s pomočjo filtrov blokiral kot pošiljatelja. Morda si določeni prejemniki trenutno ne želijo prejemati vaših email sporočil, kar pa še ne pomeni, da ne bodo še naprej ostali vaša zvesta stranka.
2. Uporabite običajne prakse
To se vam bo morda slišalo nekoliko dolgočasno, vendar je uporaba običajnih praks pri oblikovanju email predlog resnično na mestu. Email sporočila so namreč omejena gleda na velikost in so običajno odprta le za kratek čas, zato mora biti funkcija vsakega posameznega elementa kristalno jasna.

3. Poudarite povezave
Oblikujte velike in privlačne gumbe za vaše povezave, na katere je lahko klikniti. Pri pregledu na mobilnih napravah jih naredite 100 % široke, da je nanje mogoče »tappniti« s prstom.
V kolikor želite imeti tekstovne povezave v vaši predlogi, se prepričajte, da so odebeljene in v kontrastni barvi glede na predlogo. Vaše tekstovne povezave naj ne bodo preblizu skupaj, saj se lahko hitro zgodi, da prejemnik izbere napačno.
Skoraj 50 % email sporočil je odprtih s pomočjo mobilnih naprav, zato se izognite besednim zvezam, ki pri pametnih telefonih in tablicah nimajo smisla, kot na primer »Kliknite tukaj«.
Uporabite tudi puščice (na primer >>), saj študije kažejo, da so več kot učinkovite – vendar, kot vedno, najprej testirajte in preverite pri vaših prejemnikih.
4. Poudarite prednosti klika
Najuspešnejši gumbi združujejo prednost klika z akcijo samo, na primer »Zahtevajte brezplačno testiranje« ali »Začnite uporabljati vaš novi račun«.

5. Bodite kratki
Ne napišite preveč. Vaši prejemniki hitro preletijo vsebino email sporočila in pri tem preverijo, ali vsebuje zanje zanimivo in relevantno vsebino, zato ga raje razdelite v čim krajše odstavke.
Običajno želimo, da prejemniki s pomočjo email marketing kampanje, kliknejo na povezavo do spletne strani ali spletne trgovine, zato ni nobene potrebe, da to upočasnite s dolgimi monologi.
6. Sporočilo naj bo enostavno preleteti
Oblikujte vaša sporočila tako, da jih bo enostavno preleteti s pogledom. Besedilo naj bo jasno, razdeljeno v dele, ki naj takoj preidejo k bistvu. Uporabite jasne naslove in poudarite ključne dele z odebeljeno pisavo. Tako jih bodo vaši prejemniki takoj razumeli, čeprav ne bodo prebrali vsega (kar je več kot običajno).
7. Več lahko poveste – kasneje
Če pošiljate daljša sporočila, kot bi si vaši prejemniki želeli, menimo, da je tudi za vas prostor v email marketingu.
Ljudje namreč berejo svojo pošto na različnih mestih in na različne načine. Nekateri med pomembnimi sestanki, drugi v čakalnici pri zobozdravniku. Priložnosti se med seboj zelo razlikujejo, vendar je mogoče ustreči vsem, v kolikor se držimo določene logične strukture.
Najprej ponudite krajše in udarnejše informacije, nato pa spodaj vključite daljšo vsebino. Tako vzbudite zanimanje prejemnikov, da si preberejo in izvejo več.
8. Osredotočite se na klic k akciji
Če želite sporočiti vašim prejemnikom nekaj določenega, nikar ne zasičite vašega sporočila s drugimi podatki, saj tako po nepotrebnem zmedete in odvrnete prejemnike od glavnega klica k akciji.

9. Ponovite vaš glavni klic k akciji
V kolikor je vaše email sporočilo dolgo in je prejemnik preletel vašo vsebino, se prepričajte, ali ima na voljo ponoven klic k akciji in tako ni potrebno, da bi se moral ponovno vrniti na začetek sporočila.
10. Odstranite vse nebistvene elemente
Racionalizirajte vaš email dizajn in odstranite vse, kar ni nujno potrebno, da sporočite tisto, kar želite. Manj motečih dejavnikov pomeni jasnejšo komunikacijo.
11. Omejite možnosti
S tem, ko ponudite bralcu na voljo več možnosti, zmanjšate verjetnost njegove odločitve in povečate možnost, da bo sporočilo zaprl. Osredotočite se raje na to, kako pripeljati prejemnika do vaše spletne strani ali spletne trgovine. Če želite, da prejemniki izberejo izdelek in ga tudi kupijo, ne ponudite vseh izdelkov že v email sporočilu, temveč jih le spodbudite, da si ogledajo ponudbo na vaši spletni strani.
12. Postopoma vpletite prejemnike
Odsvetujemo vam email sporočila, ki kar kričijo »KUPI ZDAJ!« ali »PRIJAVI SE!«. Raje postopoma povabite bralce na vašo spletno stran s predhodnim korakom, kot na primer »izberite številko čevljev in preverite modele«, kar je veliko bolje kot »kupi čevlje«.
13. Bodite transparentni
Izognite se uporabi zavajajočih in skrivnostnih imen pošiljatelja ali naslova oz. »subject-a«. To bo namreč le zmedlo prejemnike in jih pripeljalo do tega, da bodo vaše sporočilo izbrisali ali označili kot spam.
Sporočite torej vašim prejemnikom kdo ste, zakaj jim sporočilo pošiljate in kaj bodo s tem pridobili. V kolikor je ob odprtju sporočila jasno, kdo je pošiljatelj in kakšen je vaš namen, ponudba ne bo ostala spregledana.
Preverite tudi, ali naslov pošiljatelja, »subject«, glava ter vsebina, ki se nahaja v vidnem polju (nad pregibom – ang. “fold”) sporočajo namen zaradi katerega stopate v stik z bralci.

14. Vaše sporočilo naj ima osrednjo točko
Glavni klic k akciji naj bo tudi osrednja točka vašega sporočila. S tem si zagotovite, da bodo vaši prejemniki takoj razumeli namen sporočila.
Oblikovanje osrednje točke je preprosto. Najprej razmislite, kaj je vaš cilj in ga nato oblikujte tako, da izstopa od ostale vsebine ter je okoli njega dovolj praznega prostora, da takoj pritegne pogled prejemnika. Takšna oblika bo seveda bolj očitna na namizju prejemnika, saj se tu prikaže več predloge na enkrat.
15. Uporabite prazen prostor okoli elementov
Če je vaše sporočilo sestavljeno iz več delov, ki so približno enake velikosti in enako pomembni ter okoli njih ni praznega prostora, se bo vaše sporočilo zdelo, kot en sam velik odstavek, ki ga bo oko hitro prezrlo. Z uporabo praznega prostora okoli posameznih elementov pritegnete pozornost na tisto, kar šteje.
16. Izognite se prevelikemu številu vertikalnih stolpcev
Več kot je vertikalnih stolpcev v predlogi, bolj bo predloga prejemniku neprijazna. Moteči so tudi poudarjeni robovi ali okvirji, zato se jim, v kolikor je mogoče, raje izognite.
17. Predloga naj ostane pod 600 px širine
Tako se prepričate, da bodo imeli vaši prejemniki na namizju in mobilnih napravah najboljši pregled sporočila.
18. Oblikujte postopoma
Preden dodate vsakemu okvirčku okrogle robove in sence, pomislite, kako bi vaša predloga izgledala brez njih. Naj bo to vaša osnovna oblika, kateri nato postopoma dodajate okrogle robove in sence za podkrepitev ter seveda testirate, kaj deluje bolje.
19. Vaš dizajn naj diha
Sprejmite dejstvo, da ni vedno mogoče oblikovati predloge, ki bi se enako prikazala pri vseh odjemalcih e-pošte (kot so na primer MS Outlook, Mozilla, Thunderbird, Gmail, Yahoo, Apple mail, iOS ali Google Android mail) in sicer prav zaradi njihovih specifičnih lastnosti prikaza oblike in vsebine. S tem v mislih, si boste prihranili marsikateri glavobol pri oblikovanju predlog.
Oblikujte torej predloge, pri katerih ne bo tako pomembno, ali jim posamezen odjemalec na dno doda 7 px dodatnega prostora oziroma se izognite drobnim detajlom, ki ne bodo pravilno prikazani, v kolikor bodo za 1 px zamaknjeni.

20. Upoštevajte celotno izkušnjo prejemnika
Vaš email mora delovati kot celota. Prejemniki bodo videli vaše sporočilo v svojem nabiralniku, prebrali ime pošiljatelja in »subject«. Ko sporočilo odprejo, bodo najverjetneje videli različico z onemogočenimi slikami, kar je samodejni prikaz pri večini odjemalcev. V kolikor omogočijo slikovni prikaz, bo sporočilo prikazano, kot si želite. Preverite, ali vsi ti koraki delujejo kot celota in, ali bo prejemnik vaše sporočilo razumel tudi brez slikovnega prikaza.
Ne vključite vašega glavnega sporočila v sliko, saj bo le-ta najverjetneje onemogočena, nekateri odjemalci pa ne prikažejo Alt Tag-ov. Kljub temu, da se slike ne prikažejo samodejno, mora prejemnik razumeti, kaj je namen sporočila in kaj se od njega pričakuje.
21. Oblikujte vaše Alt Tag-e
Sliki lahko dodate CSS obliko in tako zagotovite, da bo prikazana pri odjemalcih, ki podpirajo Alt Tag-e, kar bo resnično pripomoglo k boljši izkušnji za prejemnika.
22. Vstavite povezave, kjer je smiselno
Povezav ne vstavite le v gumbe, temveč razmislite o smotrnosti dodajanja povezav tudi v slike in naslove. Tako bodo imeli prejemniki na voljo več možnosti, da pridejo na želeno stran!
Primeri dobro narejenih predlog
Za konec, pa naj vam prikažemo še nekaj lepo narejenih predlog (kliknite za povečavo).
Na kratko
Če boste sledili tem enostavnim nasvetom, bodo vaše predloge čudovite, prilagojene in privlačne, vaši uporabniki pa jih bodo komaj čakali odpreti. Seveda vas rezultati ne bodo čakali takoj za prvim vogalom. Da bi dosegali višji open rate, bo potrebna doslednost in vztrajnost, ampak zagotavljamo vam, da z malo potrpežljivosti, bodo s časom prišli tudi rezultati.
Pripravite dobro oblikovano predlogo s pomočjo Squalo aplikacije. Testirajte še danes!
Želim brezplačno preizkusiti Squalo!
